świadczoną przez firmy BHP jest tak zwany outsourcing BHP, który polega na przejęciu spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy w danej firmie. Ponadto firmy działające w branży BHP zajmują się także przeprowadzaniem audytów. Sporządzanie dokumentacji powypadkowej oraz przeprowadzanie oceny ryzyka zawodowego również należy do działań przeprowadzanych przez firmę zajmującą się bezpieczeństwem i higieną pracy. Usługi oferowane przez firmy BHP nie sprowadzają się więc jedynie do przeprowadzania szkoleń i kursów BHP, ponieważ w swojej ofercie posiadają wiele innych usług. Wielu pracodawców i przedsiębiorców korzysta z usług świadczonych przez firmy BHP w celu zapewnienia pracownikom właściwych i bezpiecznych warunków pracy, wynikających z przepisów prawnych zawartych w kodeksie pracy.
Zlecenie sporządzenia dokumentacji powypadkowej
Jedną z wielu usług oferowanych przez firmy działające w branży BHP jest przejęcie spraw dotyczących postępowania powypadkowego. Zdarza się że w miejscu pracy, pomimo zachowania wszelkich przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, dojdzie do wypadku. W takiej sytuacji obowiązkiem pracodawcy jest wszczęcie postępowania powypadkowego oraz sporządzenie odpowiedniej dokumentacji. Pracodawca może skorzystać z usług firmy BHP, która zajmie się sporządzeniem dokumentacji powypadkowej. Przekazanie spraw dotyczących postępowania wypadkowego oraz sporządzenia dokumentacji powypadkowej w ręce profesjonalistów jest dobry rozwiązaniem, ponieważ z pewnością zadbają o to, żeby wszystko przebiegało zgodnie z procedurami. W sporządzaniu dokumentacji potrzebne jest także przeprowadzenie dochodzenia powypadkowego, które ma związek z zaistniałym wypadkiem. Firmy zajmujące się bezpieczeństwem i higieną pracy oferują potrzebne pracodawcom usługi, takie jak szkolenia BHP, outsourcing BHP czy też sporządzanie dokumentacji powypadkowej.
Wycena usługi outsourcingu BHP
Outsourcing BHP jest jedną z wielu usług oferowanych przez firmy działające w branży dotyczącej bezpieczeństwa i higieny pracy. Z usługi outsourcingu korzysta wielu pracodawców, ponieważ jest to bardzo korzystne i wygodne rozwiązanie pozwalające na przejęcie spraw związanych z BHP przez specjalistów. Sama wycena usługi, jaką jest outsourcing BHP, jest uzależniona od wielu czynników. Na wycenę usługi outsourcingu ma wpływ rodzaj obsługiwanej firmy lub przedsiębiorstwa, ilość zatrudnionych pracowników oraz wiele innych aspektów. Outsourcing BHP jest kompleksową usługą, która polega na przejęciu wszelkich spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy, dlatego wycena takich usługi jest dopasowana indywidualnie do klienta. Aby poznać wycenę za usługę outsourcingu, należy skontaktować się z firmą działającą w branży BHP i podać wszelkie wymagane informacje, ustalając jednocześnie szczegóły korzystania z takiej usługi. Outsourcing BHP jest na tyle kompleksową i indywidualnie dopasowaną usługą, że jej wycena zależy od danej sytuacji.
Wstępne szkolenia BHP
Jednym z wielu obowiązków leżących po stronie pracodawcy jest zapewnienie pracownikom, zwłaszcza nowo zatrudnionym, odpowiednich szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. Firmy działające w branży BHP zajmują się przeprowadzaniem szkoleń BHP, przeznaczonych dla pracodawców i pracowników. Jednym z kursów oferowanych przez firmę BHP jest szkolenie wstępne dla pracowników zaczynających pracę w jakimś zakładzie. Wstępne szkolenia BHP są przeznaczone głównie dla pracowników zaczynających pracę, ale również dla osób prowadzących własną działalność gospodarczą. Wstępne szkolenie BHP jest najkrótszym oferowanym kursem, ponieważ trwa około trzech godzin. Taki rodzaj kursu BHP zawiera najbardziej podstawowe i ogólne informacje dotyczące zachowania bezpieczeństwa i higieny pracy. Wstępne szkolenie BHP składa się z odpowiednio przygotowanego instruktażu ogólnego oraz stanowiskowego. Oferta przeprowadzania wstępnych szkoleń BHP jest jedną z podstawowych usług firm zajmujących się bezpieczeństwem i higieną pracy.